أ. شريف نايف عوايص

محاضر في ادارة الأعمال- رئيس قسم التسجيل - عمادة القبول والتسجيل

Advertising Stratg

Global Advertising Strategy

Globalized advertising is generally associated with the use of the same brand name across the world. However, a company may want to use different brand names partly for historic purposes. Many global firms have made acquisitions in other countries resulting in a number of local brands. These local brands have their own distinctive market and a company may find it counterproductive to change those names.

Instead, the company may want to leverage a certain theme or advertising approach that may have been developed as a result of some global customer research. Global advertising themes are most advisable when a firm may market to customers seeking similar benefits across the world.

Once the purchasing reason has been determined as similar, a common theme may be created to address it.

A global marketing strategy that totally globalizes all marketing activities is not always achievable or desirable (differentiated globalization). In the early phases of development, global marketing strategies were assumed to be of one type only, offering the same marketing strategy across the globe. As marketers gained more experience, many other types of global marketing strategies became apparent. Some of those were much less complicated and exposed a smaller aspect of a marketing strategy to globalization. A more common approach is for a company to globalize its product strategy (product lines, product designs and brand names) and localize distribution and marketing communication.

Source: Docstoc.com

 

الملفات المرفقة

التقويم الأكاديمي

البوابة الالكترونية للنظام الأكاديمي

 

الأسئلة المتكررة

 

الأسئلة المتكررة

دليل الطالب التعريفي

خواطر

نحو مجتمع متكافل !

التعاون

هل نكره التعاون ؟

هل نحن نعيش حقا في مجتمع يساعد فيه الناس بعضهم بعضا , بدرجة تسمح لنا أن نقول أنه  قد تحققت فينا الآية الكريمة : ( وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان ) , هل تحقق التعاون بمعناه القرآني في الحاجات وفعل الخيرات , أو كما في النص : ( بالبر والتقوى )

التقويم

Managemen

Motivation

Principles of Management

Time Management Skills

عمادة القبول والتسجيل

حفل تخريج الدفعة الثالثة

 

تابع أخبار الجامعة

 

Managers And Managing

Management Theories

Org.Enviorenment

Planning Function

 

Motivation

 

ERP-Process

Management Study Guide


بوابة مواقع أعضاء هيئة التدريس

الخدمات الالكترونية لأعضاء هيئة التدريس والموظفين

 

للتواصل

  064041221

sh.away[email protected]

إحصائية الموقع

عدد الصفحات: 713

البحوث والمحاضرات: 1345

الزيارات: 63268