أ. شريف نايف عوايص

محاضر في ادارة الأعمال- رئيس قسم التسجيل - عمادة القبول والتسجيل

Brand Loyalty

Brand Loyalty

Loyalty is a core dimension of brand equity and is a way to gauge the strength of a brand. It represents a barrier to entry, a basis for a price premium, and time to respond to competitive innovations. The variety of measures used for brand loyalty usually is a combination of one or more of the following:

  • Price/demand measures–focus on a brand’s ability to command a higher price or make consumers less sensitive to price increases than price increases for competing brands.
  • Behavioral measures–focus on consumers’ behavior.
  • Attitudinal measures–focus on general evaluative measures such as ‘liking’ or ‘disliking.’
  • Awareness measures–focus on identifying a brand as being associated with a product category.
  • Brand Loyalty and Equity refer to the notion that some brands are “stronger” or better than others.

Brand Equity as Brand Description

Brand description, the final component of brand equity, concerns the actual attributes of the brand. These attributes or associations are major creators of brand loyalty. A wide variety of techniques exist for matching consumer associations with perceptions of a brand. These techniques can be both qualitative and quantitative. They work by getting the respondent to link each brand with pictures or words. These attributes then can be measured with multi-dimensional scaling to position the attributes relative to one another.

MBA- Knowledge Base

 

الملفات المرفقة

التقويم الأكاديمي

البوابة الالكترونية للنظام الأكاديمي

 

الأسئلة المتكررة

 

الأسئلة المتكررة

دليل الطالب التعريفي

خواطر

نحو مجتمع متكافل !

التعاون

هل نكره التعاون ؟

هل نحن نعيش حقا في مجتمع يساعد فيه الناس بعضهم بعضا , بدرجة تسمح لنا أن نقول أنه  قد تحققت فينا الآية الكريمة : ( وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان ) , هل تحقق التعاون بمعناه القرآني في الحاجات وفعل الخيرات , أو كما في النص : ( بالبر والتقوى )

التقويم

Managemen

Motivation

Principles of Management

Time Management Skills

عمادة القبول والتسجيل

حفل تخريج الدفعة الثالثة

 

تابع أخبار الجامعة

 

Managers And Managing

Management Theories

Org.Enviorenment

Planning Function

 

Motivation

 

ERP-Process

Management Study Guide


بوابة مواقع أعضاء هيئة التدريس

الخدمات الالكترونية لأعضاء هيئة التدريس والموظفين

 

للتواصل

  064041221

sh.away[email protected]

إحصائية الموقع

عدد الصفحات: 713

البحوث والمحاضرات: 1345

الزيارات: 63268