أ. شريف نايف عوايص

محاضر في ادارة الأعمال- رئيس قسم التسجيل - عمادة القبول والتسجيل

Levels of Manag3

Levels of Management

Top level / Administrative level

The term “Levels of Management’ refers to a line of demarcation between various managerial positions in an organization. The number of levels in management increases when the size of the business and work force increases and vice versa. The level of management determines a chain of command, the amount of authority & status enjoyed by any managerial position. The levels of management can be classified in three broad categories: -

  1. Top level / Administrative level
  2. Middle level / Executory
  3. Low level / Supervisory / Operative / First-line managers

Managers at all these levels perform different functions. The role of managers at all the three levels is discussed below

:

Top level / Administrative level

It consists of board of directors, chief executive or managing director. The top management is the ultimate source of authority and it manages goals and policies for an enterprise. It devotes more time on planning and coordinating functions.

The role of the top management can be summarized as follows -

  1. Top management lays down the objectives and broad policies of the enterprise.
  2. It issues necessary instructions for preparation of department budgets, procedures, schedules etc.
  3. It prepares strategic plans & policies for the enterprise.
  4. It appoints the executive for middle level i.e. departmental managers.
  5. It controls & coordinates the activities of all the departments.
  6. It is also responsible for maintaining a contact with the outside world.
  7. It provides guidance and direction.
  8. The top management is also responsible towards the shareholders for the performance of the enterprise.

 

http://www.managementstudyguide.com/management_levels.htm



الملفات المرفقة

التقويم الأكاديمي

البوابة الالكترونية للنظام الأكاديمي

 

الأسئلة المتكررة

 

الأسئلة المتكررة

دليل الطالب التعريفي

خواطر

نحو مجتمع متكافل !

التعاون

هل نكره التعاون ؟

هل نحن نعيش حقا في مجتمع يساعد فيه الناس بعضهم بعضا , بدرجة تسمح لنا أن نقول أنه  قد تحققت فينا الآية الكريمة : ( وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان ) , هل تحقق التعاون بمعناه القرآني في الحاجات وفعل الخيرات , أو كما في النص : ( بالبر والتقوى )

التقويم

Managemen

Motivation

Principles of Management

Time Management Skills

عمادة القبول والتسجيل

حفل تخريج الدفعة الثالثة

 

تابع أخبار الجامعة

 

Managers And Managing

Management Theories

Org.Enviorenment

Planning Function

 

Motivation

 

ERP-Process

Management Study Guide


بوابة مواقع أعضاء هيئة التدريس

الخدمات الالكترونية لأعضاء هيئة التدريس والموظفين

 

للتواصل

  064041221

sh.away[email protected]

إحصائية الموقع

عدد الصفحات: 713

البحوث والمحاضرات: 1345

الزيارات: 61721