الرئيسية
الدكتور : وائـل محمد خضر سليم
الجنسية : مصري
التخصص : الشبكات العصبية الاصطناعية Artificial Neural Networks
الدرجة العلمية: أستاذ مساعد بقسم علوم الحاسب والمعلومات- كلية العلوم بالزلفي– جامعة المجمعة.
تاريخ التعاقد بالجامعة: 1-12-1434
برعاية عميد الكلية العلوم بالزلفي و رئيس قسم علوم الحاسب والمعلومات ، فقد وافق مجلس القسم بإطلاق المسابقة العلمية للطلاب والطالبات في مجال البرمجة للعام الثاني على التوالي والتي قد بدأت في أول شهر مارس 2019 و تحت إشراف اللحنة العملية مكونة من الدكتور حسن عبدالتواب و الدكتور وائل خضر ، و من القسم النسائي الدكتورة عفاف عبدالرحمن - على أن سنتهي المسابقة في نهاية شهر مارس و سيتم تكريم الفائزون في نهاية الفصل الدراسي. ((الرابط للتحميل))
المقررات الدراسية
المقررات الدراسية للفصل الدراسي الثاني 1439- 1440 هـ
CSI 324 Advanced Database
أعمال السنة
أعمال الفصل الدراسي الثاني لعام 1439-1440 هـ - 2019 م
CSI 4231
Adv. Database
الرابط
CSI512 |
|
الرايط |
يقصد بالتعليم لأجل التنمية المستدامة، التعليم مدى الحياة بغية إكساب القيم والمعارف والمهارات التي تساعد الأفراد على إيجاد حلول جديدة للمشاكل الاجتماعية والاقتصادية والبيئية. والمملكة العربية السعودية مهتمة جداً بقضية تطوير التعليم في مدارسها من ناحية وقضية التعليم للتنمية المستدامة من ناحية أخرى. تعتمد هذه الدراسة على المنهج الوصفي المسحي بشقيه التحليلي والنقدي من خلال استخدام مدخلين هما المدخل الوثائقي ( وثائق المنظمات الدولية ذات العلاقة) والمدخل المسحي ( استبانة من إعداد الباحثة ) باعتباره المنهج العلمي الذي يتلاءم مع هذه الدراسة. ومن خلال ذلك سيتم الإجابة عن أسئلة الدراسة المتمثلة في: س1: ما مفهوم التنمية المستدامة في المملكة العربية السعودية؟ س2: ما أبعاد التنمية المستدامة في المملكة العربية السعودية؟ س3: ما العوامل المؤثرة في التنمية المستدامة في المملكة العربية السعودية؟ س4: ما المعوقات والتحديات الرئيسة للتنمية المستدامة في المملكة العربية السعودية؟ س5: ما واقع التنمية المستدامة في المملكة العربية السعودية؟ - وتوصلت الدراسة إلى توصيات ومقترحات مهمة لتطوير نظام التعليم بالمملكة لتحقيق التنمية المستدامة. وللمزيد من المعلومات على الرابط.
The research is intended to comprehensively examine the current status of sustainable educational development and lifelong learning in Saudi Arabia. This development is essential in formulating Kingdom wide lifelong learning opportunity for citizens and residents. This will help participants to acquire the values, knowledge and skills that will help citizens finding new solutions to social problems, economic issues, and environmental concerns. Saudi Arabia is most interested in the issue of the development of education in schools on the one hand, and the issue of education for sustainable development on the other hand. This study is based on a descriptive survey method, which is both analytical and critical. Two approaches are used, one through the use a documentary entrance (with documents relevant to international organizations) and via an entrance survey (questionnaire prepared by the researcher). These use scientific methodology, fitting in with the subject matter of this study. The research is intended to answer the following questions: What is the concept of sustainable development in Saudi Arabia? What are the dimensions of sustainable development in Saudi Arabia? What factors affect sustainable development in Saudi Arabia? What are the obstacles and challenges for sustainable development in Saudi Arabia? What is the reality of sustainable development in Saudi Arabia? The study contains important proposals and recommendations for the Kingdom of Saudi Arabia to achieve and maintain sustainable educational development.

مقدمة عن الذكاء الأصطناعي:
مقدمة عن الشبكات العصبية الأصطناعي:
An Artificial Neural Network (ANN) is an information processing paradigm that is inspired by the way biological nervous systems, such as the brain, process information. The key element of this paradigm is the novel structure of the information processing system. It is composed of a large number of highly interconnected processing elements (neurones) working in unison to solve specific problems. ANNs, like people, learn by example. An ANN is configured for a specific application, such as pattern recognition or data classification, through a learning process. Learning in biological systems involves adjustments to the synaptic connections that exist between the neurones. This is true of ANNs as well.
.
الملفات المرفقة
- الباب الأول مقدمة في الخوارزميات (chapter 1 Algorithms.ppt - B)
- الباب الثاني ذكاء (Ch2.ppt - B)
- الباب الأول ذكاء (Ch1.ppt - B)
- Prize1437 (Pic1.JPG - 30.36 KB)
- Gift1437 (Pic1 (2).JPG - 41.99 KB)
- المسابقة البرمجة لعام 1440-1439 (Competition CSI -2019.pdf - 1.46 MB)
- welc1 (welcome with animated white dov.gif - 46.01 KB)
- welc2 (welcome.gif - 215.95 KB)
- welc3 (welcome2.jpg - 124.21 KB)
- welc4 (welcome3.gif - 51.78 KB)
- Pict_1437 (1437.jpg - 31.27 KB)
- All Published papers (قائمة الأبحاث -2011 - 2017.pdf - 450.12 KB)
- التنمية المستدامة (20233SDGs_Arabic_Report_972018_FINAL.pdf - 3.84 MB)